Förkylningstips

Jag och Karin var i Stockholm i helgen. Resans mål var tjejmilen. Den slutade med Tv-tittande och fönstershoppande. (Karin sprang iaf). Jag har fått en jättejobbig förkylning... men men jag har ju mina kurer...

Shopping.  ...ok, det är inte bra att varken lämna sängen eller gå runt att smitta ner andra men shopping under förkylningen får vem som helst att tänka på något annat än hur synd det är om sig själv. Shopping kan även vara kul online, kolla in bl.a ebay (!)

Film marathon. Titanic, en superbra (och lång!) film som man inte sett på många herrans år.
Jag hade helt glömt bort slutet vilket bara gjorde den ännu bättre!!

Ingefära. Skala den färska ingefäran och skär upp den i tunna skivor.  Häll sedan antingen kallt vatten i ett glas och blanda med den färska ingefäran (uppfriskande lunchdryck) eller blanda med hettvatten i en kopp.

Veckotidningar. Nu har du tid...

Glöm inte näsdropparna. Söndersnutna slemhinnor är olidligt!

Grönt. Apelsiner, vindruvor, nektariner och morötter känns uppbyggande  när kroppen är seg.

Vitlök i matlagningen (Inte bara en myt).


Nu ska jag ta en kopp grönt te!

Kommentarer
Postat av: Henrik Sparreus

ha ha ha ha att glömma slutet på Titanic kan ju vara omöjligt men du fortsätter att överraska=) Nu läser jag mer o mer gamla blogginlägg, vilken nörd utan liv man är...=)

2008-04-13 @ 06:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback