Road-trip norr ut

Av min gulliga mor fick jag bilhyra och bensin för en bil-weekend i körkortspresent. Jag och Peter bestämde oss för att bila norr ut eftersom vi tänkte att vi inte kan komma tillbaka till Stockholm om ett år och inte sett "Norrland". Dessutom har jag hört att det ska vara vackert!

Jag, Peter, Anna och Karin åkte först till Luleå i den lilla golfen (jag fick den bil jag önskade!) där vi övernattade hos Anna och fick en rejäl guidning av stan. Jag älskar verkligen Luleå som stad. Den ligger vackrare än Umeå och har många fler småbutiker!

På lördagen besökte vi gammel stan utanför Luleå som verkligen var värt ett besök...så himla mysigt!

Efter Gammelstan åkte vi upp till Annas idylliskt placerade stuga i kalixområdet. Där fick vi hemmagjord mat från Annas mamma och blåbärspaj..mm(!)

Sen for jag och Peter vidare till Haparanda där vi tog in på stadshotellet. Egen bastu på rummet, vadå lyx(!)

Efter en god hotellfrukost besökte vi Kukkulaforsen, norrbottens största turist attraktion och på vägen till baka till Annas stuga hittade jag mitt smultronställe: Butiken på landet! I det norrländska kustlandskapet fanns en renoverad lada där brittiska märkeskläder och handgjord irländsk choklad såldes. På terassen kunde man beställa kötträtter med kött från gården. Verkligen värt ett besök.

Efter en jättetrevlig helg är tenta plugget i gång för fullt!

Nedan kan ni se bilder från resan.
Kram


Kommentarer
Postat av: A!

sant så sant, vi måste göra om det! tänk att jag inte vetat om Butiken på landet, dit måste jag ta en utflykt näst gång jag är i krokarna. och kom ihåg att ni är så välkomna tillbaka! :)

2006-09-22 @ 19:51:02
Postat av: Mamma Eva

Oh, vad fint det såg ut att vara däruppe i Sverige.
Skönt att ni hade det härligt. bilderna var jättefina.
Pappa skall ut och cykla i vackra Stockholm nu, Dennis hade 39,6 i temp i går så jag cyklar ut lite senare. Lycka till med tentan. Kramisar från oss alla tre genom meig. Puss Puss från mamma

2006-09-24 @ 09:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback