Det där med godis..

Det är så jobbigt efter lunchrasten när man blir sötsugen och det där med att bestämma sig om man ska köpa en godis eller inte är en ädel konst(!) När jag var på träningsläger i Portugal och utsattes för detta fenomen dök helt plötsligt Mustafa Mohamed upp och utbrast mot mig med sin ivriga skånska -Du ska inte äta godis(!) Han syftade på att det inte är bra med godis när man tränar. Dock fick det mig att kaxigt bara vilja köpa ännu mer!

Idag när jag var på Hemköp vid City på lunchrasten kunde jag inte bestämma mig igen, skulle jag köpa en liten chokladbit eller inte. Jag bestämde mig för att ligger det små chokladbitar i nästa kassa till höger så köper jag en. Chokladbitar visade det sig dock att det var ont om utan istället står Anna Skipper två kunder framför mig i denna kassa med två stora påsar grönsaker och kornbröd. Ja, nu kunde jag ju ialla fall inte köpa något godis.

Och det kanske var lika bra det för när jag promenerade Sveavägen tillbaka till kontoret stod Malaco där och delade ut små påsar av sin nya produkt Juicy Berry !

Det där med godis... ja, man kan aldrig så noga veta!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback