Guns och Tornado Watch - Welcome to Dayton!

Det har varit två hysteriska dagar nu. Första dagen i skolan fick vi ett mail av ledningen att två beväpnade män suttit och druckit öl i skolan sex på morgonen och att de hade ökat den redan stora polisstyrkan. Inga skott avlossades men det är fortfarande spänt på Campus.

Igår kväll kom sviterna efter värmeböljan och det stormade och vällde ner vatten från skyn. På TVn varnade dem för Tornado Watch dvs. att man ska slå på radion och göra sig beredd att springa ner i källaren om en tornardo är på väg. Och vi som inte har någon källare! Men idag pratade jag med Steve och vi har tydligen tillgång till tunnelsystemet på skolan via polisstationen på natten.
 
Förutom dessa två insidenter så har vi jättemycket att göra i skolan nu. Här börjar man med läxor från dag ett.
- Karin, återkommer med mer specifikt schema snart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var radda om er!!!!!

2008-01-10 @ 17:45:11
Postat av: karinbarin

hej gumms, jag har köpt nya glasögon idag! både jag och j, vi var super effektiva hittade två par som vi gillade (mina är versaci och verkligen bling bling) och fixade synundersökning och allt på två timmar! så om en vecka så ser jag hot hot ut ;) var försiktiga i blåsten! och med de internationella studenterna,. hih man vet ju aldrig vad de får för sig ;) puss

2008-01-11 @ 15:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback